יום ראשון, 19 ביוני 2011

ערוץ וידאו באינטרנט הגולש הוא לא צופה שבוי. כול סרטון וידאו הוא ההזדמנות ללכוד אותו ברשת

ערוץ וידאו בידורי או ערוץ וידאו מידעני? באיזה סרטון וידאו תעדיפו לצפות? סרטון וידאו שמספק לכם מידע או סרטון וידאו שיגרום לכם לחייך? מאות אלפי סרטוני וידאו בישראל מועלים לאתר יוטיוב על ידי עסקים וחברות. רובם המכריע לא יזכה להגיע לחשיפה. הוא יישאר קבור באתר יוטיוב, מבלי שיגיע לכלל מיצוי. כשבוחנים את הסרטונים מגלים שרובם הגדול בחרו בסגנון המידעני. הם מציגים את מרכולתם באופן ישיר ומספקים לגולש מידע רלוונטי אודות המוצר. אך האם זה מה שהגולש מחפש? לשם השוואה, קחו לדוגמא את ערוץ הוידאו של השף הלבן וערוץ הוידאו של רשת קפה קפה. שני הערוצים העלו לאינטרנט במקביל סרטוני וידאו. ערוץ הוידאו השף הלבן בחר בגישה המידענית. לכאורה, הוא מספק לגולשים ערך מוסף. הוא מציע להם סרטוני מתכונים מצולמים. לפי כמות הצפיות לא נראה שנרשמה התלהבות גדולה. אפשר להסיק שערוץ הוידאו עם סרטוני המתכונים, אכן מספקים מידע רלוונטי לגולשים אודות מתכונים שונים, אבל הם לא מספיק מעניינים כדי ליצור באזז ברשת ולעודד את ערך השיתוף. הגולש מזהה שהסרטונים נוצרו למטרה אחת. למכור את מוצרי השף הלבן. האם יש כאן חידוש? האם יש כאן פריצת דרך שבה הגולש אמור לגלות את עולם המטבח? כנראה שלא. לראיה, הגולשים מצביעים ברגליים.


לעומת זאת, רשת קפה קפה בחרה בגישה הבידורית. היא מציעה לגולשים עיסקת חליפין, חשיפה והיכרות עם הרשת הצעירה, בתמורה לצפייה בסדרת אינטרנט קומית ופרועה בשילוב בובות כף יד. הטבלה לא משקרת. נכון לתחילת חודש יוני, אחרי כשלושה שבועות ביוטיוב, השיגו הסרטונים 214,000 צפיות. אם ננתח את הסרטונים נגלה שכול סרטון מוכר קודם כול בידור כערך ורק אחר כך תכנים שיווקים. אריזת הסרטונים לא מסתירה את העובדה שמאחורי הסרטונים עומדת רשת קפה קפה. אבל הגולש מגלה סלחנות כלפי הרשת, בין היתר משום שהוא מזהה תוכן בידורי ששווה לצרוך אותו. ואפילו להעביר אותו הלאה.
 



הגולשים אינם שבויים בערוץ הוידאו כשם שהם שבויים במהלך צפיה בתכנית טלוויזיה. האבחנה הזאת אינה עומדת לנגד עיניהם של אנשי השיווק. הם רוצים לקדם את המוצר ושוכחים שכללי השיווק באינטרנט, שונים מכללי השיווק בערוץ 2. התוצאה, מהלך שיווקי באינטרנט בעלות של מאות אלפי שקלים יורד לטמיון, בחלק מן המקרים. מנגד, אנשי שיווק שנוטים לאמץ גישה חדשנית ומתקדמת מגלים שיתרונות השיווק בוידאו יכולים לספק למהלך השיווקי עמדת זינוק מצוינת בטווח הקצר והארוך. קמפיין וידאו בעל ערך בידורי מעניק להם הזדמנות לפעול במגוון ערוצים באינטרנט. באתרים מובילים, בבלוגים, ברשתות חברתיות, בפורומים ובתוצאות החיפוש בגוגל. מדד החשיפה של החברה או המוצר המשווק עולה הצרכן פוגש את החברה ומוצריה בכל צומת רלוונטית באינטרנט. בחירה באופציה הבידורית, מעניקה לערוץ הוידאו את מלוא פוטנציאל החשיפה. החזר ההשקעה בטווח הקצר והארוך מובטח. ערוץ וידאו בידורי נמצא באינטרנט ללא מגבלת זמן. בניגוד לערוץ וידאו מידעני, הוא ימשיך לנוע ברשת ולהניע גולשים לגלות עניין במוצר, במותג, בחברה ובערכיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה